Värdegrundstrappa
Vecka 11-14
|
Jag visar
förståelse för att alla är olika
|
||
Vecka 11
|
Vad händer?
|
Hemuppgifter
|
|
Måndag
8.10-14.30
|
Idrott - inne
|
||
Tisdag
8.10-14.30
Studiegård
14.45-15.25
|
Musik
|
engelskaläxa:
|
|
Onsdag
8.10-14.10
|
Bild
|
Matte:
Behov Bråk, repetera med hjälp av uppgifter i 4B-boken eller/och digitalt
5A-boken
|
|
Torsdag
8.10-14.10
|
Idrott -
inne
|
||
Fredag
8.10-12.40
|
Slöjd
|
Rocka Sockor
på skolan
|
|
Kommande
veckor
|
Bokbuss:
23/3
Kom alltid
ihåg att friskanmäla när eleven kommer tillbaka till skolan. Är ni sjuka en
fredag måste ni också sjukanmäla kommande måndag.
|
Angående Corona viruset
så ber vi att ni uppdatera er kontinuerligt på nykoping.se/frågor och svar för
att få senaste nytt. Vi skickade även ut ett mail i torsdagskväll med hög
prioritetet där det finns viktig information som vi vill att ni tar del av. Observera att alla ska vara hemma vid symptom OCH att man ska vara hemma två dagar efter att symptomen släppt.
Nu i sjukdomstider kan
det vara bra att alltid ta hem sin dator. Blir man hemma pga symtom finns det
alltid uppgifter att göra digitalt.
I matten den här veckan
har vi gått igenom hur man multiplicerar bråk. Vi har även arbetat med många av
elevernas IUP-mål, multiplikation med uppställning och kort division. Eleverna
har alltid matteboken (5A) med sig eftersom de har den digitalt i sin
Cromebook. Vill man öva extra på det som vi gjort i skolan så har man den
möjligheten genom datorn. Det finns uppgifter både digitalt och uppgifter som
man kan göra på papper.
I engelskan har vi
pratat om verb i dåtid. Texten, The Party, som vi övar har många verb i sig, både
regelbundna och oregelbundna. Veckans arbeten finns alltid inlagda i elevernas
Engelska klassrum. Mycket av det vi gör finns digitalt. Det som hör till läxan
är samlat i en “mapp”. Det finns även ytterligare övningar vi gör som hamnar i
“flödet”. Bland annat de tillhörande uppgifter vi gjort till Max’s Movie. Vi
har den här veckan tittat klart på alla 10 avsnitt. Sista uppgiften är att
skriva ett brev till någon av huvudkaraktärerna, Max eller Mia. Vi smygstartade
på torsdagen men fortsätte under fredagen.
Vi fortsätter med
kroppen på NO:n. Vi har gjort övningar för att kolla vår min och max puls. I en
serie på ur skola har vi tittat på ett program i serien “Kroppen”. Den här
veckan tittade vi på hjärta,
lungor och blodomlopp. Efter filmen gjorde vi uppgifter som är kopplade till Koll på NO 5. Även
detta finns länkat digitalt i elevernas NO klassrum.
I svenska arbetar vi vidare med ordkunskap och lånord. Vi väver in svenskan i ämnet so också denna vecka. Vi ska också försöka starta upp arbete med en ny texttyp.
I so arbetar vi just nu med World childrens prize. Vår lärarstudent Adam håller i de lektionerna. Eleverna kommer framöver göra muntliga redovisningar inom detta ämne.
I svenska arbetar vi vidare med ordkunskap och lånord. Vi väver in svenskan i ämnet so också denna vecka. Vi ska också försöka starta upp arbete med en ny texttyp.
I so arbetar vi just nu med World childrens prize. Vår lärarstudent Adam håller i de lektionerna. Eleverna kommer framöver göra muntliga redovisningar inom detta ämne.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar