Värdegrunds-
trappa
|
Jag lyssnar noga på läraren och mina kamrater så att jag lär mig
| ||
vecka 5
|
Vad händer?
|
Hemuppgifter
| |
måndag
8.15 -14.30
|
Skiddag i Ryssbergen
|
Se information som
skickats hem på mail och papperskopia. |
Faktatext om landskap klart
( i gula boken) |
tisdag
8.15 -14.40
|
musik
|
engelska:
What time is it?, text och ord. Finns i classroom. | |
onsdag
8.15 -14.10
|
slöjd
|
Jennie utbildning fm
| |
torsdag
8.15 -14.50
|
idrott - inne
|
Bokbuss
Jennie utbildning
| SO: Begrepp om jordbruk Papper eller classroom |
fredag
8.15 -12.45
|
bild
|
Teater “Hoppet”
|
Information om Ryssbergen har skickats ut på mailen och alla elever har även fått samma information på en papperskopia som de tog med sig hem på torsdagen.
Den här veckan har vi pratat om värme och kyla på NO:lektionen. Förberedelse inför vår dag i Ryssbergen hur man klär sig bäst för att hålla värmen men lektionen var också en förberedelse inför vårt besök som vi får från naturskolan framöver. Dessutom har vi fått veta hur man gör batterier av grönalger, salt och en polymer.
I engelskan är det fokus på hel och halva klockslag, ord på olika rum hemma och "dygnsord" som tex tomorrow.
I matten så har vi haft prov. Utan att ha rättat så känns det som om det kommer att bli ett bra resultat. Eleverna har koll på läget:) Vi har fortsatt med programmering. Vi har lagt mönster och några har hunnit börja med att göra egna algoritmer. Dessa ska sen testas på en kompis.
I svenskan har de flesta hållit fantastiska muntliga redovisningar om författare. Jätteroligt att se att så många tränat och tagit uppgiften på allvar. Redovisningarna har filmats av Sofia och kommer visas på kunskapsfestivalen. Vi har också börjat jobba med återberättande text. Vi har talat om tidsord och röd tråd i återberättande.
I so har vi arbetat med det svenska jordbruket samt landskapen Skåne, Småland eller Blekinge.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar