fredag 25 januari 2019

Inför vecka 5




Värdegrunds-
trappa
Jag lyssnar noga på läraren och mina kamrater så att jag lär mig
vecka 5
Vad händer?
Hemuppgifter
måndag
8.15 -14.30
Skiddag i Ryssbergen
Se information som
skickats
hem på mail och papperskopia.
Faktatext om landskap klart
( i gula boken)
tisdag
8.15 -14.40
musik
engelska:
What time is it?,
text och ord.
Finns i classroom.
onsdag
8.15 -14.10
slöjd
Jennie utbildning fm

torsdag
8.15 -14.50
idrott - inne
Bokbuss
Jennie utbildning
SO: Begrepp om jordbruk
Papper eller classroom
fredag
8.15 -12.45
bild
Teater “Hoppet”


Information om Ryssbergen har skickats ut på mailen och alla elever har även fått samma information på en papperskopia som de tog med sig hem på torsdagen.

Den här veckan har vi pratat om värme och kyla på NO:lektionen. Förberedelse inför vår dag i Ryssbergen hur man klär sig bäst för att hålla värmen men lektionen var också en förberedelse inför vårt besök som vi får från naturskolan framöver. Dessutom har vi fått veta hur man gör batterier av grönalger, salt och en polymer.

I engelskan är det fokus på hel och halva klockslag, ord på olika rum hemma och "dygnsord" som tex tomorrow.

I matten så har vi haft prov. Utan att ha rättat så känns det som om det kommer att bli ett bra resultat. Eleverna har koll på läget:) Vi har fortsatt med programmering. Vi har lagt mönster och några har hunnit börja med att göra egna algoritmer. Dessa ska sen testas på en kompis.

I svenskan har de flesta hållit fantastiska muntliga redovisningar om författare. Jätteroligt att se att så många tränat och tagit uppgiften på allvar. Redovisningarna har filmats av Sofia och kommer visas på kunskapsfestivalen. Vi har också börjat jobba med återberättande text. Vi har talat om tidsord och röd tråd i återberättande.

I so har vi arbetat med det svenska jordbruket samt landskapen Skåne, Småland eller Blekinge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar