Värdegrunds-
trappa
|
Jag är koncentrerad, arbetar flitigt och tar vara på lektionstiden.
| ||
vecka 4
|
Vad händer?
|
Hemuppgifter
| |
måndag
8.00-14.30
|
idrott - inne
|
Studiegård
|
Faktatext om landskap klart! ( Några få elever har fått ta hem)
|
tisdag
8.00-14.40
|
musik
|
Elevråd
|
engelska: träna på minst 5 djurord
som du valt från ett “djurcollage” |
onsdag
8.00-14.10
|
slöjd
|
matteprov kapitel 4
(negativa tal och diagram: lektionerna 38-43 i Favoritmatematik) | Sv; Muntlig redovisning av författarporträtt i mindre grupp. Tränas hemma, vi har tränat flera ggr i skolan. |
torsdag
8.00-14.50
|
idrott - inne
| ||
fredag
8.00-12.45
|
bild
|
I matten har vi den här veckan arbetat med digitala verktyg i google. Vi har tränat på att göra stapel- och linjediagram utifrån en given undersökning. Be gärna eleverna visa sina diagram som de har i classroom. Superduktiga har de varit att ta till sig instruktionerna.
Vi har mjukstartat terminen i engelska. Vi har fortsatt att fokusera på djurord. Vi har också tränat muntliga övningar genom att beskriva djuren och genom att lyssna på kompisen gissat vilket djur som beskrivs.
I NO: har vi pratat om hur man hanterar batterier och vad batterier innehåller. Vi har också gjort grupparbeten, med fokus på E-P-A, där alla fått komma till tals och berättat vad de lärt sig under temat "Kretsar kring el". Då har de också fått tillfälle att förklara de begrepp som vi har stött på under temat.
I so har vi arbetat med avsnittet som heter Vid sjön ( finns på google classroom).Vi har läst faktatexter, gjort instuderingsfrågor, gjort tankekarta kring ett landskap (Dalsland, Västergötland eller Östergötland) samt skrivit faktatext i vår gula Sverigebok. Några är inte klara och får nu ta hem och göra färdigt resten hemma. Vi har också hunnit titta på ett nytt avsnitt av Geografens testamente - De stora slätterna. I nästa vecka ska vi läsa om "Den odlade marken) samt landskapen Skåne, Blekinge och Småland. Det blir ingen So - läxa till v. 4.
I svenska har vi övat och övat på våra muntliga redovisningar som handlar om författare. Vi har gjort talkort, skrivit stödord och några har gjort presentationer på datorn. I läxa har eleverna att öva vidare så att de kan hålla sin muntliga redovisning i mindre grupp på onsdag 23/1.
I nästa vecka kommer vi att börja med ett avsnitt i vår svenskabok som heter "Återberättande text".
I so har vi arbetat med avsnittet som heter Vid sjön ( finns på google classroom).Vi har läst faktatexter, gjort instuderingsfrågor, gjort tankekarta kring ett landskap (Dalsland, Västergötland eller Östergötland) samt skrivit faktatext i vår gula Sverigebok. Några är inte klara och får nu ta hem och göra färdigt resten hemma. Vi har också hunnit titta på ett nytt avsnitt av Geografens testamente - De stora slätterna. I nästa vecka ska vi läsa om "Den odlade marken) samt landskapen Skåne, Blekinge och Småland. Det blir ingen So - läxa till v. 4.
I svenska har vi övat och övat på våra muntliga redovisningar som handlar om författare. Vi har gjort talkort, skrivit stödord och några har gjort presentationer på datorn. I läxa har eleverna att öva vidare så att de kan hålla sin muntliga redovisning i mindre grupp på onsdag 23/1.
I nästa vecka kommer vi att börja med ett avsnitt i vår svenskabok som heter "Återberättande text".
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar