fredag 16 augusti 2019

Info från idrotten


Åk 3-6

Då var det dags för ett nytt idrottsår.

Hoppas att du haft en bra och skön sommar och att du är laddad för ett nytt läsår.

Vi är utomhus hela september månad. Vid ihållande regn går vi inomhus men det avgör jag precis innan lektionen startar. Så ta för vana, att alltid packa uteidrottskläder. Tänk på att ha bra skor att springa i.

Några påminnelseord från mig:

·      När vi sen börjar vara inne i oktober vill jag gärna att du har inneskor. Det behöver inte vara några dyra sådana utan mer så att du får bra stötdämpning och att undvika halkrisken.

·      Det är alltid ombyte och dusch som gäller. Om man någon gång glömt har jag ett gäng med lånetröjor och shorts jag lånar ut (som jag tar hem och tvättar efter varje gång). Om någon glömmer flera gånger hör jag av mig hem.

·      Om du av någon anledning inte ska vara med vill jag, som vanligt, att du har en lapp med från dina föräldrar om orsaken. Men min erfarenhet är att du oftast kan vara med, även om du är lite ”halvförkyld”. Jag anpassar idrotten, bara jag vet om det. (Idrotten är ju många gånger inte mer ansträngande än att vara ute på rasten och springa). Prata med mig innan så löser vi det. 

·      När det gäller deodoranter, använd roll on. Tänk på våra allergiker.

·    Vi jobbar mycket med att omklädningsrummen ska vara en trygg plats. Vi har t.ex. alltid vuxennärvaro i båda omklädningsrummen. Vill i och med det också påminna om att alla mobiler ska vara helt avstängda (det räcker inte med ljudlöst) när du går in i idrottshuset. Ingen ska behöva känna oro för att någon ”råkar” ta ett kort med egen eller någon annans mobil. Sedan lägger du den och andra värdesaker i min låda, så att inget kommer bort. Det bästa är naturligtvis att den får vara kvar i klassrummet (eller hemma).

·      Om ni behöver få tag på mig av någon anledning, kan ni höra er till skolan via mailen annelie.zetterstrom@nykoping.se
Hälsningar Annelie Zetterström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar