Värdegrunds-
trappa
vecka 19-20
|
Jag bryr mig om andra och hjälper dem när det
behövs. (Vi forsätter även att tänka på den tidigare trappan "Jag anstränger mig för att lyckas" | ||
vecka 19
|
Vad händer?
|
Hemuppgifter
| |
måndag
8.15 -14.30
|
idrott - ute
|
studiegård
|
Tandvårdstävling vecka 19 och 20
IUP-matte: individuell utifrån omdöme.
Skrivuppgifter eller titta på instruktionsfilm (delas ut idag och lämnas in eller görs senast fredag) |
tisdag
8.15 -14.40
| Ta med gamla dagstidningar, inte magasin, OM ni har några över hemma. Ska användas när vi gör runstenar. | ||
onsdag
8.15 -14.10
|
slöjd
| ||
torsdag
8.15 -14.50
|
idrott - ute
|
So: Repetera asatro.
Koll på vikingatiden, sid. 38-43 classroom | |
fredag
8.15 -12.45
|
Eng: Clotheswords
| ||
Kommande
veckor
|
23 maj: Bokbuss sista gången det här läsåret
30 och 31 maj: Lovdagar
5 juni: kort skoldag
6 och 7 juni: Lovdag
|
Räknar att det är 26 skoldagar kvar. Tre kommande hela veckor.
Sen följder det två veckor som är korta. Sen har vi sista veckan då vi också har en skolavslutning.
Mycket som ska hinnas hem på den korta tiden vilket innebär ingen ro ingen vila förrän vi går på
avslutning. Men det innebär också en hel del skoj tillsammans innan vi önskar varandra ett skönt
sommarlov.
Sen följder det två veckor som är korta. Sen har vi sista veckan då vi också har en skolavslutning.
Mycket som ska hinnas hem på den korta tiden vilket innebär ingen ro ingen vila förrän vi går på
avslutning. Men det innebär också en hel del skoj tillsammans innan vi önskar varandra ett skönt
sommarlov.
I två veckor framöver kommer vi att tillsammans peppa varandra att borsta tänderna morgon och kväll och inte äta sötsaker och dricka läsk. Det är folktandvården så har tävlingen och det kan med en bra och rätt motivering leda till att vi vinner en tävling som tar oss till Kolmården i höst. Måndag till fredag är det extra viktigt att tänka på dessa kriterier, de är de dagar vi kommer att kolla av i skolan.
I svenska arbetar vi vidare med vårt miniromanprojekt Huset. Vi är nu inne på kapitel 5. I nästa vecka ska vi börja skriva mer händelsekapitel.
I So har vi arbetat med asatro. Eleverna har, i sina familjer, fått varsin gud som de fördjupat sig om. De ska tillsammans skriva en faktatext samt rita bild. I nästa vecka ska vi göra runstenar samt börja läsa om vikingatåg.
I svenska arbetar vi vidare med vårt miniromanprojekt Huset. Vi är nu inne på kapitel 5. I nästa vecka ska vi börja skriva mer händelsekapitel.
I So har vi arbetat med asatro. Eleverna har, i sina familjer, fått varsin gud som de fördjupat sig om. De ska tillsammans skriva en faktatext samt rita bild. I nästa vecka ska vi göra runstenar samt börja läsa om vikingatåg.
I NO:n fortsätter vi att träna på att laborera, att systematiskt och noggrant utföra laborationerna och
dokumentera dem enkelt men också utförligt. Den här veckan har vi sett vad som händer med pulvren
om vi blandar dem med vatten.
dokumentera dem enkelt men också utförligt. Den här veckan har vi sett vad som händer med pulvren
om vi blandar dem med vatten.
I matten har vi startat med kapitel 2 som handlar om tal i decimalform. Vi vet nu hur man skriver
en tiondel med decimalen. Vi vet hur många deciliter det går på en liter och hur man skriver det i
decimalform. Många har en stor fördel i det här då de har använt sig av deciliter hemma i köket.
Kommande avsnitt kommer att handla om att addera och subtrahera decimaltal.
en tiondel med decimalen. Vi vet hur många deciliter det går på en liter och hur man skriver det i
decimalform. Många har en stor fördel i det här då de har använt sig av deciliter hemma i köket.
Kommande avsnitt kommer att handla om att addera och subtrahera decimaltal.
På engelska lektionerna har vi repeterat Food och The table. Vi har tränat på hörförståelser och
dialoger som handlat om Food och The table. Nästa vecka påbörjar vi nästa kapitel som handlar
om Body and Clothes.
dialoger som handlat om Food och The table. Nästa vecka påbörjar vi nästa kapitel som handlar
om Body and Clothes.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar