onsdag 6 mars 2019

Batteriinsamlingen

Idag blev det första turen till återvinningscentralen i Oxelösund. Många har samlat batterier och kommit med dem till skolan under hösten och fram till nu. Den 1 mars var första dagen som vi fick börja att rapportera in våra batterier. Sista dagen för registrering är 31 mars. 
Det jag gör är att jag väger batterierna, tar ett kort på vågen för dokumentation och registrerar sen bild och vikt. Ni som har batterier hemma kan göra på tre sätt. 
  1. Lämna in de tejpade batterierna till Claes Olsson och uppge vilken skola som de ska registreras på. De gör sen jobbet åt oss och registrerar in vår vikt. Längst in i butiken gör man det här. 
  2. Ta ett kort på batterierna och vikten. En resevåg eller personvåg funkar bra. Skicka kortet till jennie.dahl@nykoping.se. Sen åker ni själva och lämnar in batterierna. Är det mycket så är det närmaste återvinningscentral som gäller, annars funkar de vanliga hederliga holkarna. Alternativt, stäm träff med mig på parkeringen så får batterierna byta bil, till min, så ordnar jag dem till återvinningscentral. 
  3. Om det är så att eleverna själva kan bära batterierna till skolan så hjälper jag till med vägning och korttagning. 
Har ni frågor eller funderingar, hör av er.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar