tisdag 19 januari 2021

Schoolsoft

 Hej


Om ni stöter på patrull gällande schoolsoft har vi fått följande tågordning till er VH; 

  1. Hänvisa i första hand till hjälpsidorna som finns i Schoolsoft. De når dessa sidor genom att klicka på ?-tecknet.
  2. Sedan sidorna på nykoping.se
  3. Hittar de där inte svar på sina frågor är nästa steg att ta kontakt med barnets mentor.
  4. Om mentor inte kan svara på frågan får mentor vända sig till sin närmaste Schoolsoft-ambassadör för att få hjälp. Mentor svarar sedan vårdnadshavaren.
  5. Om ambassadören inte kan svara på frågan får mentor vända sig till sin  Skoladministratör för att få hjälp. Mentor svarar sedan vårdnadshavaren.
  6. Om Skoladministratören inte kan svara på frågan kan administratör och/eller mentor vända sig till BUK IKT:s support. Det upprättas då ett support-ärende med ett ärendenummer. Det kan ta lite tid att få svar beroende på hur stor belastningen är på supporten. Mentor svarar sedan vårdnadshavaren.
  7. Om BUK IKT inte kan svara på frågan tar de kontakt med Schoolsoft. Det kan då ta ytterligare tid innan frågeställaren får svar. Mentor svarar sedan vårdnadshavaren.

Hoppas ni alla kommer in på schoolsoft. Vi håller frf på att lära oss om den nya plattformen men hoppas vara igång fullt ut så snart som möjligt. Vi i åk 6 har redan nu som rutin att kolla frånvaron där innan skolan börjar. Det går bra för er VH att frånvaroanmäla där redan nu. Bra om anmälan är gjord innan 07.50 då vi har vårt morgonmöte. I förlängningen kommer vår blogg försvinna och ersättas av schoolsoft. 

Har ni frågor, maila oss mentorer
mvh Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar