fredag 28 augusti 2015

Idrott och hälsa

Hej!
Jag heter Peter Hillerius  och jag är era barns idrottslärare detta läsår vilket jag verkligen ser fram emot. Jag brinner för idrott och hälsa och har precis avslutat min utbildning till idrottslärare. Även på fritiden tycker jag om att röra på mig och är även fotbollstränare för Runtunas herrlag. Trots mitt starka fotbollsintresse så kommer eleverna att få göra en mängd olika och varierande aktiviteter, allt från dans till parkour.

Vi kommer att ha idrott ute hela september månad, viktigt att ta med extra tröja då det kan vara lite kallt på morgonen. Eleverna ska alltid vara ombytta samt ta med sig handduk och tvål eftersom obligatorisk dusch ingår i begreppet hälsa. Under september kommer vi att träna på samarbete genom olika lekar, orientering, bollspel, kasta- fånga.

Längre fram i höst flyttar idrotten in och då över vi och tränar mycket på elevernas motorik genom hinderbanor, redskapsbanor, danslekar, osv. Det är viktigt att eleverna är barfota för att träna deras motorik maximalt.( Skor gör att elevernas rörelsemönster inte blir optimalt).

Ser fram emot läsåret och att få umgås med era fantastiska barn.

Mvh Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar